mandag den 20. august 2007

Nostalgisk børnefødselsdagsfest hos Karen Lindegård

Det var en mærkelig fornemmelse at køre til Korinth og parkere foran min barndomsveninde, Karens, barndomshjem, hvor jeg var inviteret til nostalgisk børnefødselsdag den 20. august 2007.
Karen (med hat) havde medbragt alt til en rigtig hyggelig fødselsdag i haven til hendes barndomshjem, Reventlowsvej 9, som nu ejes af Hoffmann, tidligere indehaver af Korinth Kro.
Karen havde medbragt boller, syltetøj, gedeost, chokoladekage, rå æblekage, kaffe og te. Hendes storersøster, Grethe, havde medbragt piskefløde og hjulpisker. Alle var ivrige efter at hjælpe med at dække bord under parasollen i den fantastiske have.
Jeg benyttede lejligheden, nu da jeg var i Korinth, til at tage et billede af mit eget kære barndomshjem, lige på den anden side af Hovedvej 8. Dengang var det lysegult. Nu er det moderne, gråt. Mit værelse var med tagvinduet til venstre. Skøn kæmpestor blodbøg foran huset.
Da Karen og jeg havde haft vores første fysiktimer i Brahetrolleborg Centralskole (Lige oppe ad vejen ved siden af vores hus), konstruerede vi en telefon, som bestod af 2 konservesdåser, forbundet med en metaltråd. Den gik mellem Karens og mit værelse, tværs over hovedvejen. Den virkede ikke længe (hvis den nogensinde virkede), men jeg kan ikke huske, at nogen kom til skade. (Nu var der jo heller ikke den store trafik på Hovedvej 8 dengang!).