fredag den 3. oktober 2008

Moderne Broderi, modul 3. "Fra klassisk til moderne broderi"

Så blev det tid at deltage i mit femte modul i Moderne Broderi i Kerteminde hos Bettina Andersen, http://www.bettinaandersen.dk/
Denne gang kendte jeg langt de fleste fra tidligere kurser. Det var dejligt. Jeg fik et billigt værelse på Tyrebakken. Ellers kan det jo godt gå hen og blive lidt dyrt med B&B, Kursusafgift, kost og benzin. Men ... det er nu alle pengene værd.

Jeg har af og til overvejet, om ikke jeg bruger uforholdsmæssigt megen tankevirksom på de aktiviteter, jeg giver mig af med. Havearbejde, maleri, litteratur og især broderi, men så fandt jeg i en havebog disse kloge ord:


Omhu tager tid.
Jeg har skrevet et sted,
hvor jeg dagligt må se,
det manende tankesprog:
T.T.T.
Når man føler hvor lidet,
man når med sin flid,
er det nyttigt at mindes,
at Ting Tager Tid.
Piet Hein

Vi kom hurtigt godt i gang med de spændende opgaver. Her er Annette fra København godt i gang med dagens første opgave.
Og Annette fra Tyskland også optaget af sit første broderi.
Gitte kom meget hurtigt i gang med sin broderede tegneserie.
Vibe havde rigtig mange broderier med, som hun havde haft tid til at arbejde videre på derhjemme.
Her et fotografi af nogle dekorative sten, omsat til broderi.