tirsdag den 9. februar 2010

Min fars 90 års fødselsdag den 4. februar.

Det var en kold vinterdag, min far holdt sin 90 års fødselsdag på Hotel Sixtus i Middelfart, men faktisk skinnede solen rigtig flot hele dagen. Det blev en rigtig flot fest.
" I sne står urt og busk i skjul. Det er så koldt derude. Dog synger der en lille fugl på kvist ved frosne rude". Fint billede fra haven inden vi kørte til fødselsdag.
Min far (t.h.) bød velkommen over velkomstdrinken. T.v. min mor.
Bjarne var Toastmaster. Han havde gjort et stort arbejde ud af opgaven og startede festen med "Toastmasterens sang".
Toastmasterens sang
(Mel.: Sig nærmer tiden)

Jeg titter ud på den kolde sne,
som hvid i haven nu ligger,
og tænker på hvad der nu skal ske,
og på den små musvit hos Blicher.

Nu i mit køkken jeg synger glad,
og lever mig ind i ånden,
jeg er den toastmaster, som du bad
mig være med en toast i hånden.

De mindste ting kan forundre dig:
at plastiklåg nu kan skrues
på mælkeflasker som i en leg:
De passer sørme og kan bruges!

Fra gamle dage da husker du,
at mælken blev hældt i spande,
ja meget er jo forandret nu
med plastikflasken må man sande.

Sig nærmer tiden, jeg tænker på,
hvad vil du ha’ jeg skal gøre,
når jeg som toastmaster nu skal stå
og dine tanker gennemføre?

Jeg ville gerne jeg vidste lidt,
om hvad du ved der vil komme,
så jeg kan styre og holde trit,
og køk’nets ønsker efterkomme.

Og jeg vil nyde den gode mad,
og årene lad dem rulle!
Du er halvfems, og dog frisk og glad!
Måske du ter dig, som du skulle.
Thue, Lars og Signe havde det rigtig hyggeligt ved deres bord.