tirsdag den 9. februar 2010

"Store Sydag" på Textilforum i Herning

Søndag den 7. februar blev der afholdt arrangementet "Store Sydag med nål og tråd" på Textilforum. Jeg stillede mine ting op allerede om fredagen, fordi de skulle komme fra TV-MidtVest. Der var fint plads til mine ting, men der blev kun vist et par sekunder af mig set fra ryggen og min udstilling på TV-MidtVest om aftenen.
Søndag kom de andre udstillere o0g der blev stillet op til et Monogramværksted fra Skals Design- og Håndarbejdsskole. Her ses Amy (tv) fra Skals sammen med Museumsinspektør Kristine Holm-Jensen, inden dagens program gik i gang.
Alle udstillere kom og stillede deres ting op.
Vi var 5 brodøser repræsenteret med meget forskellige ting. Her er det Anne Brodersen fra Ringkøbing. Hun laver nogle spændende broderier, bl.a. på japanpapir og på papir fra Peru.
Tekstilhåndværkerne slog sig ned midt i det hele og demonstrerede forskellige former for broderi. Her et udpluk med masser af franske knuder.