tirsdag den 4. december 2007

Kina

I parken ved Kulhøjen var der gang i den. Ældre kinesere mødes til sang, dans og kortspil.
I parken ved Kulhøjen ser man mange øve sig i kaligrafi og de kinesiske skrifttegn. Her med store pensler dyppet i vand, så skriften hurtigt forsvinder, og der bliver plads til nye øvelser.
Vi besøgte også en perle"fabrik". Her ser vi, hvordan ferskvandsperlerne tages ud af muslingerne. I den tilhørende salgshal købte jeg et par sorte øreringe med tilhørende kæde.
Ved Sommerpaladset ved bredden af den kølige Kunming sø, gik vi en tur i de naturskønne omgivelser. Men!!! Der var også tid til fristelser. Her får jeg lavet et stempel med mit navn i latinske bogstaver og i kinesiske tegn. Jeg er født i hundens tegn.
Fra Beijings hovedbanegård tager vi nattoget til Shanghai. Rejsen foregår i "1. klasses sovevogn". I hver kupé er der 4 køjer. Vi overnatter sammen med Jette og Leif fra Bogø. Det gik fint. Jeg sov det meste af natten.