torsdag den 13. marts 2008

Min klokkestreng

Da jeg var i London som au pair i 1965, bad jeg min mor sende mig noget håndarbejde, som jeg kunne fordrive min sparsomme fritid med, så jeg ikke behøvede at strikke trøjer til familiens unger. Min mor sendte en HF klokkestreng!!!
Jeg havde aldrig før broderet, men i løbet af de næste par år blev den da næsten færdig. I hvert tilfælde troede jeg, at broderigarnet var sluppet op, så den har ligget inderst i et skab i 40 år.
For kort tid siden fandt jeg den frem, fordi jeg ville klippe den i stykker og bruge stykkerne på et af de moduler i Moderne Broderi, som kommer til at omhandle "Fra klassisk broderi til moderne dansk broderi".
Men der var overraskende lidt broderigarn tilbage, så jeg syede den færdig, og nu har jeg fået den monteret hos "Broderi Moderne" i Århus. Den er et lille stykke kulturarv og faktisk meget, meget flot og dygtigt udført.
Nu hænger den hjemme i gangen.