tirsdag den 18. november 2008

En ny opgave var at anvende metalfolie til broderi. Jeg arbejdede med kobberfolien, som jeg kombinerede med et tryk af mit eget ansigt, som jeg tilfældigvis havde blandt mine stoffer, og som passede fint til de farver jeg havde valgt til billedet.
Bettina havde en lang snak med mig om, at hun syntes, at jeg skulle vælge nogle mere organiske former i mit billede frem for de kantede. Hun syntes de organiske var mere mig. Jeg var jo bare interesseret i at lave den stillede opgave med kobberfolien, indtil det gik op for mig, at den næste opgave gik ud på at lave et selvportræt, hvilket jeg jo allerede var godt i gang med. Så nu ville jeg så kunne kombinere de to opgaver.
Ulla og Kirsten diskuterer opgaven med metalfolie.
Og her er så Bettinas prøve med metalfolie. Den er også malet med tekstilfarve før den er broderet. Det giver en rigtig god virkning.
Her forskellige prøver på, hvordan metalfolien kan udformes.