tirsdag den 18. november 2008

Moderne Broderi, Modul 8, Moderne Broderi og Tekstilkunst.

Så har jeg været på Moderne Broderi i Kerteminde igen. Det var mit 6. modul i rækken af i alt 8. Emnet var denne gang Moderne Broderi og tekstilkunst. Jeg havde glædet mig meget, og blev ikke skuffet.
Opgave 1, som vi fik fredag aften, gik ud på, ved hjælp af en visuel brainstorm at skabe en tekstil collage som skulle have et kunstnerisk indhold. Det kunne være politisk eller personligt. Der skulle hovedsageligt anvendes håndbroderi. Jeg valgte at kombinere de to ting på en måde. Her er min opstart til opgaven. Jeg har valgt at lave collagen rimelig stor, så det varer nok lang tid, før jeg får den færdig. Vi arbejdede til ved 23-tiden denne første aften.
RutViola fra Göteborg lavede en symbolsk broderi over sin fars sygdom.
Kirsten anvendte mange glade farver i sit broderi.

Kirstens billede illustrerer noget med natur.


Astrid valgte at illustrere noget med brystkræft i sin collage.