tirsdag den 24. februar 2009

Nu er der gang i et eksperimenterende værksted, hvor vi væver en lille eksperimenterende vævning på en simpel væv med udgangspunkt i Dorte Sigsgaards bog: "Væv uden væv". Jeg har hamret søm på min plade (væv), har udspændt trenden og er i gang med islættråd. Det er til at finde ud af.
RutViola er også godt i gang. Hun er som regel meget hurtig, en evne, som jeg engang troede, jeg havde, men som jeg nu har fundet ud af, at jeg ikke altid har. Jeg tænker altid meget grundigt, før jeg går i gang. I baggrunden Kirsten, som meget stilfærdigt laver mange flotte ting.

Hanne har nøje planlagt farvesammensætningen i sit væveeksperiment og er nu godt i gang.
Wendy er gået i gang med det andet væveeksperiment, som er vævesyning med udgangspunkt i Jan Beaneys og Jean Littlejohns arbejde i bogen: "Grids to Stitch", hvor der anvendes Avalon fix, et materiale med lim, hvor man kan lime trendtråden på, så den kan bestå af mange forskellige kvaliteter. Det dækkes med et tyndt lag sulvy, før der "væves" islættråde i, og der broderes ovenpå.
Kirstens færdige væveprojekt, som er blevet et fantastisk flot lille billede.