fredag den 5. juni 2009

Kulturellens 13. censurerede udstilling.

Jeg havde indleveret 2 værker til Kulturellens 13. censurerede udstilling, og jeg fik begge værker antaget. Det er jeg selvfølgelig glad for, men mest stolt er jeg faktisk af at det ene værk er mit lille fine broderi i passepartout. Mærkeligt egentlig at det kom igennem nåleøjet. Mest fordi 2 af de 3 dommere var mænd.
Dommerne var Kirsten Jordahn Kirketerp fra Silkeborg, Ole Mynster Herold fra Herning og Kim T. Grønborg fra Århus.
Der var da god interesse omkring mit lille broderi, "Hvad stenen gemte", som jeg har lavet i Kerteminde på et af Bettina Andersens kurser i moderne broderi.
Mit andet billede var "Skarabæ", et collografi jeg lavede på et kursus i Århus i efteråret 2008.
Signe var med til ferniseringen, og hun synes, mine billeder er rigtig gode.
Der var faktisk en hel del mennesker til ferniseringen. Ialt var 42 kunstværker af 27 kunstnere gået igennem censureringen. Der var blevet bedømt 150 værker af 60 kunstnere.
Peter Villadsen fra SF i Herning holdt åbningstalen, og det var en rigtig fin tale. Billederne hænger til den 25. juni.