tirsdag den 30. juni 2009

Mixed Media. Kursus hos Anne Bjørn på Århus Kunstakademi

Jeg havde tilmeldt mig kurset i mixed media med Anne Bjørn på Århus Kunstakademi en uge sidst i juni. Vi tog campingvognen med til Blommehaven syd for Århus. Det var en stor fordel, da jeg så nemt kunne køre ind til Akademiet hver dag. Det var flot vejr hele ugen, og det var dejligt, at Bjarne ville bo på campingpladsen sammen med mig. Vi fik rigtig dejlig mad hver dag.
Det blev en fantastisk uge, hvor jeg lærte en masse nyt. Nyt, som jeg forhåbentlig kan bruge sammen med de andre dicipliner, jeg har stiftet bekendtskab med indenfor maleri og broderi.
Vores medbragte masonitplader blev savet i mindre plader, og blev malet med flere lag gipsgrund. Her ligger Lones og mine plader til tørring, indtil de skal påføres diverse mixed media de næste dage.
Anne havde medbragt et hav af materiale. Her en del af de forskellige forme og plader, som kunne bruges til papirstøbning.
Papirstøbningerne ligger til tørre under vores arbejdsbord. Der blev mange rigtig gode, både med og uden rust.
Her er vi så nået til gennemgang af vores prøveplade, som skal beklædes med forskelligt slagmetal og patineres med diverse patineringsvæsker.
Det var ikke altid lige nemt at få slagmetallet til at makke ret. Men resultatet blev faktisk rigtig godt.