torsdag den 29. juli 2010

En kort tur til Bønnerup Strand for at afprøve campingvognen.

tirsdag den 20. juli kørte vi campingvognen til Albertinelund Camping ved Bønnerup Strand.
Den havde fået en vandskade, så det var vigtigt for os at checke om alt virkede, inden vi tager den med til Italien. Det fik vi det til, men jeg tror nu godt nok ikke, at værkstedet havde prøvet vandet af, som de havde sagt. Det fossede lige igennem. Nu virker det.
vi havde fantastisk vejr ved Bønnerup, og vi var da også i vandet en enkelt gang, men det kan nu ikke stå mål med Vesterhavet. Man skal næsten gå en km ud, før det når én til knæene.
lige natten til torsdag, hvor vi fik vildt meget regn. Det resulterede i, at alt under campingvognen blev vådt.
Fredag aften skulle vi have besøg af Kirsten og Frede til en lille middag, så fredag formiddag fandt jeg papirsposen med kartoflerne frem, som vi havde købt hos vores lille økodame på torvet i Herning. Mærkeligt nok så en af kartoflerne ud til at være helt rådden, og jeg kiggede grundigt på den og ville tage den op af posen. Men kartoflen kiggede tilbage!!! - En kæmpe skruptudse!!
Jeg smed posen med kartofler og tudse fra mig med et skrig. -Og nej, jeg er ikke bange for skruptudser.- Men lidt forskrækket blev jeg nu alligevel.
Tudsen var ligeglad. Den blev pænt liggende ved siden af kartoflerne, så jeg kunne nå at fotografere den og hente et fejeblad. Det gad den nu ikke op på. Den mavede sig stille og roligt ind under bilen og blev liggende der, uanset om bilen var der eller ej.
Vi fik en lækker forret med palmemarv og rejer og så fik vi Bjarnes suveræne torskepakker til hovedret. det blev en rigtig hyggelig aften.
Når vi cyklede langs vandet til Bønnerup Strand, kom vi forbi Glashuset. Jeg havde længe ønsket at komme ind og snuse lidt, og fredag formiddag standsede vi op og gik ind og kiggede lidt rundt. Der var mange skønne sager, men det var Bjarne, der fandt det, jeg kom til at købe. To rigtig flotte blomsterstativer, som pynter fint herhjemme. Ja, så kom jeg selvfølgelig også til at købe nogle andre uundværlige ting. 4 kopper til campingvognen f.eks.