onsdag den 28. juli 2010

Jeg fik et værk antaget på Kulturellens censurerede udstilling

Jeg havde indsendt 3 værker til Kulturellens censurerede udstilling i år.
Jeg fik antaget mit store broderi, OCD. Det var jeg selvfølgelig rigtig glad for. Og stolt over at de antog mit broderi fremfor et maleri, jeg også havde indsendt.
De tre dommere var i år Finn Have, Preben Winter og Gerd Ratje, som havde valgt 29 værker af ialt 16 kunstnere. Der havde været indsendt ialt 150 værker.
Der var fernisering grundlovsdag, og de 29 værker blev studeret grundigt. Her er det mit broderi i baggrunden.
Det var kulturordfører Mogens Jensen MF (S), der åbnede Kulturellens censurerede kunstudstilling, og han fik således en glimrende lejlighed til at holde en kulturel grundlovstale. Han understregede i sin tale kulturens betydning for det levende demokrati.
Her står han sammen med Steen Bek, som fik en af de 3 Kulturellen priser for sine to eneste fotos, der var med på udstillingen.
Ferniseringen var rimeligt pænt besøgt. Jeg havde også inviteret både Signe, Thue og Bjarne med.