onsdag den 9. april 2008

Fernisering og udstilling på mit malekursus hos Steen Jacobsen

Alle kursister havde til Ferniseringen fået til opgave på et 150x50 cm2 stort lærred, at male en vintersolbader liggende på et badehåndklæde. Han skulle fylde hele håndklædet og være iklædt hue, vanter, sokker og boksershorts og det færdige maleri skulle være ekspressionistisk. Sådan så min ud!!! (Ja, han ligner Bjarne).
Alle 32 vintersolbadere var sat op som søjler i Steens atelier. Det var et fantastisk syn. Her til højre Brittas vintersolbader, som jeg personligt synes er rigtig god.
Alle kursister fik udvalgt et par malerier fra årets produktion til udstillingen. her et af mine seneste.
Et af Oves let genkendelige malerier, som har udviklet sig meget i årets løb. De har fået mere farve, bl.a.
Her et vue over nogle af vintersolbadersøjlerne samt malerier på bagvæggen. Det er mine malerier nr. 3 fra venstre - både for neden og i midten.